Πειρ και Μανία

Αναβάσεις

Πολιτιστική διαδρομή

Εκδρομή στο Αϊδίνιο - Ευρωπαϊκό πρόγραμμα “YouthInAction”

Χρήστος Γεωργακίλας Τμήμα Β1

Μια εβδομάδα στο Αϊδίνιο(Aydin) τηςΤουρκίας

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα “YouthInAction”:

“Steal a week from the life for youth”

Στο πλαίσιο της συμμετοχής της Περιφερειακής Δν/σης Εκπ/σης Κρήτης, στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Youth In Action 5 μαθητές και 5 μαθήτριες από Γυμνάσια της Κρήτης επισκεφτήκαμε το Αϊδίνιο της Τουρκίας. Το πρόγραμμα κάλυπτε τη διαμονή, τη διατροφή και το 70% των αεροπορικών εισιτηρίων. Η επιλογή μας έγινε με κλήρωση.

1η ημέρα (1/4/2013) - Φωτογραφίες

Αναχωρήσαμε πολύ νωρίς το πρωί από το Αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης Ηρακλείου με τελικό προορισμό το Αεροδρόμιο της Σμύρνης (μέσω Αθήνας και Κωνσταντινούπολης).

Από το Αεροδρόμιο μας παρέλαβαν με ένα λεωφορειάκι για να μας μεταφέρουν στο Αϊδίνιο οι διοργανωτές από πλευράς Τουρκίας, μαζί τους ήταν ένα από τα παιδιά που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Μας υποδέχθηκαν με ένα πανό καλωσορίσματος και λουλούδια. Όταν φτάσαμε στο Αϊδίνιο, γύρω στις 6.00 το απόγευμα, κατευθύνθηκαμε κατ’ ευθείαν στο ξενοδοχείο. Εκεί μας περίμεναν τα υπόλοιπα επτά παιδιά από πλευράς Τουρκίας, που μας υποδέχθηκαν με μεγάλο ενθουσιασμό.

Αφού τακτοποιήσαμε τα πράγματά μας στα δωμάτια επειδή ήταν ήδη αργά φύγαμε για μια γρήγορη ξενάγηση στην πόλη και στη συνέχεια μας πήγαν σε ένα εστιατόριο για να φάμε βραδινό. Αμέσως μετά, επειδή η μέρα ήταν πολύ κουραστική, γυρίσαμε στο ξενοδοχείο και αφού επικοινωνήσουμε με τους γονείς μας με skypeπέσαμε για ύπνο, γιατί την επομένη μας περίμενε μια πολύ γεμάτη ημέρα.

2η ημέρα (2/4/2013) - Φωτογραφίες

Το πρωί αφού πήραμε πρωινό στο ξενοδοχείο πήγαμε στο ορφανοτροφείο για να συναντήσουμε τα υπόλοιπα παιδιά. Ακολούθησαν κάποια παιχνίδια για να γνωριστούμε και να δεθούμε σαν ομάδα. Στη συνέχεια η κάθε χώρα-ομάδα έφτιαξε το δικό της πανό που είχε επάνω φωτογραφίες από κάθε χώρα. Κατόπιν παίξαμε κάποια ακόμα αθλητικά παιχνίδια στα γήπεδα του ορφανοτροφείου και μετά γευματίσαμε στο ορφανοτροφείο. Αφού μας ξενάγησαν ξανά στην πόλη, όπου επισκεφτήκαμε και το εμπορικό κέντρο του Αϊδινίου, στη συνέχεια πήγαμε σε έναν αρχαιολογικό χώρο με μεγάλο ενδιαφέρον που λεγόταν Tralles. Μετά φάγαμε βραδινό και στη συνέχεια υπήρχε παραδοσιακή βραδιά όπου οι δύο χώρες   παρουσίασαν με συνοδεία κατάλληλης μουσικής τους παραδοσιακούς τους χορούς και φάγαμε τοπικά προϊόντα που είχαμε μεταφέρει εμείς από την Κρήτη και μας πρόσφεραν και αυτοί από την Τουρκία. Επικοινωνία με γονείς, ύπνος.

3η ημέρα (3/4/2013) - Φωτογραφίες

Μετά το πρωινό πήγαμε σε ένα κέντρο εκδηλώσεων όπου μας υποδέχθηκε ο διοικητής του ορφανοτροφείου και παιδιά και από τις δύο χώρες-ομάδες έπαιξαν μουσικά όργανα και κάθε παιδί παρουσίασε με λίγα λόγια τον εαυτό του. Ακολούθησε διάλειμμα κατά το οποίο μας πρόσφεραν από ένα πιάτο με τοπικά γλυκά και αναψυκτικά. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε ένα χώρο όπου κατά το παρελθόν οι πιστοί προσεύχονταν, τώρα έχει μετατραπεί σε χώρο όπου πουλούν διάφορα μικροπράγματα για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Μετά πήγαμε για μεσημεριανό φαγητό σε ένα γηροκομείο όπου ήρθαμε σε επαφή με μερικούς ηλικιωμένους και στη συνέχεια επισκεφτήκαμε για λίγη ώρα ένα καλλιτεχνικό σχολείο. Μετά πήγαμε σε έναν ξενώνα όπου γνωρίσαμε και άλλα παιδιά που μας κέρασαν γλυκά, τσάι κ.ά. Βραδινό, επικοινωνία με γονείς, ύπνος.

4η ημέρα (4/4/2013) - Φωτογραφίες

Πήραμε πρωινό και φύγαμε αρκετά νωρίς για το Σχολείο Καλών Τεχνών. Ζωγραφίσαμε πίνακες αφηρημένης τέχνης, στη συνέχεια πήγαμε σε ένα κοντινό εστιατόριο και φάγαμε μεσημεριανό, μετά γυρίσαμε πάλι στο σχολείο και φτιάξαμε έργα πάνω σε πίνακες από ανακυκλώσιμα υλικά. Αφού φύγαμε από εκεί πήγαμε σε ένα χωριό που τα παλιά χρόνια ζούσαν Έλληνες προσκεκλημένοι του δημάρχου του οποίου η καταγωγή ήταν από τα Γρεβενά και μιλούσε όπως και άλλοι κάτοικοι του χωριού σπαστά ελληνικά. Μας περιποιήθηκαν πολύ, μας πρόσφεραν μπουρέκια με τυρί και άλλα με κιμά, γαλακτομπούρεκα, τσάι, αναψυκτικά. Το βράδι παρόλο που είχαμε φάει πολύ δεν μπορέσαμε να αντισταθούμε στην προγραμματισμένη από νωρίς το πρωί κράτηση για χάμπουργκερς παρακολουθώντας τον ποδοσφαιρικό αγώνα Φενέρμπαξε εναντίον Λάτσιο. Επικοινωνία με γονείς, ύπνος.

5η ημέρα (5/4/2013) - Φωτογραφίες

Μετά το πρωινό φύγαμε βιαστικά γιατί θα πηγαίναμε στην Έφεσσο, προτού όμως φτάσουμε εκεί επισκεφθήκαμε τον Οίκο της Παρθένου Μαρίας. Στην Έφεσσο μας ξενάγησαν για πάνω από δυόμισυ ώρες και όλα αυτά που είδαμε μας εντυπωσίασαν πολύ. Φάγαμε μεσημεριανό και μετά φύγαμε για το Κουσάντασι όπου φτάσαμε όμως αργά με αποτέλεσμα να κάνουμε μία γρήγορη περιήγηση στην πόλη και να φάμε κάτι στα γρήγορα πριν επιστρέψουμε πολύ αργά στο ξενοδοχείο μας μετά από μία πολύ κουραστική αλλά και πολύ γεμάτη μέρα που θα μας μείνει αξέχαστη. Επικοινωνία με γονείς, ύπνος.

6η ημέρα (6/4/2013) - Φωτογραφίες Προσεχώς

Πρωινό και από νωρίς στο εμπορικό κέντρο Αϊδινίου για να στήσουμε τα έργα που είχαμε φτιάξει όλες τις ημέρες του προγράμματος για να περνάει ο κόσμος να τα βλέπει. Αφού τελειώσαμε φύγαμε και πήγαμε στο κέντρο της πόλης για να δούμε τα μαγαζιά, φάγαμε και μετά γυρίσαμε στο εμπορικό κέντρο για να παρουσιάσουμε τα έργα μας στον κόσμο που περνούσε και τα θαύμαζε. Παραμείναμε στο εμπορικό κέντρο μέχρι αργά το απόγευμα και φάγαμε και βραδινό και στη συνέχεια γυρίσαμε μαζί με τους φίλους μας από την Τουρκία στο ξενοδοχείο όπου και αποχαιρετιστήκαμε με μεγάλη συγκίνηση. Πακετάρισμα αποσκευών για την επιστροφή, επικοινωνία με γονείς, ύπνος.

7η  ημέρα (7/4/2013) - Φωτογραφίες Προσεχώς

Ξύπνημα πολύ νωρίς και αναχώρηση για τη Σμύρνη. Βόλτα στην πόλη η οποία ήταν πολύ όμορφη αλλά με πολλά σκουπίδια στα πεζοδρόμια κοντά στη θάλασσα. Πήγαμε σε ένα μαγαζί και ήπιαμε τσάι και φάγαμε δεκατιανό. Στη συνέχεια αναχωρήσαμε με το λεωφορείο μας με κατεύθυνση το Αεροδρόμιο της Σμύρνης για το ταξίδι της επιστροφής στο Ηράκλειο. Η επιστροφή τελικά στο Ηράκλειο έγινε την επόμενη ημέρα 8/4 λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών στην Τουρκία που είχαν σαν αποτέλεσμα την καθυστέρηση της πτήσης από Σμύρνη για Κωνσταντινούπολη που από τη μια μας καθυστέρησε από την άλλη είχε τα καλά της, δωρεάν διαμονή σε (πολυτελές) ξενοδοχείο κοντά στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης!!!

ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ - Φωτογραφίες

1η ημέρα

DSC_0812: Στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης η μία από τις συνοδούς καθηγήτριες (Ελένη Καπετάνιου)

DSC_0831: Περιήγηση στην πόλη του Αϊδινίου

DSC_0896: Oι ομάδες μας στον αρχαιολογικό χώρο Tralles

DSC_0902: Αρχαιολογικός χώρος Tralles

DSC_0934: Βραδινό

DSC_1082: Δεύτερο δείπνο κατά τη διάρκεια της παραδοσιακής βραδιάς με δοκιμή τοπικών προϊόντων (Ελληνικά προϊόντα)

DSC_1083: Δεύτερο δείπνο κατά τη διάρκεια της παραδοσιακής βραδιάς με δοκιμή τοπικών προϊόντων (Toυρκικά προϊόντα)

3η ημέρα

DSC_1619: Σμύρνη

DSC_1622: Σμύρνη

DSC_1628: Σμύρνη

DSC_1740: Το δωμάτιο μας στο ξενοδοχείο στην Κωνσταντινούπολη (αναγκαστική διαμονή)